Mapy w BF4 (duży podbój, taktyki) - podstawka

Często łapię się na tym, że chciałbym mieć pod ręką jedno pełne zestawienie map, ich charakterystyk i oraz predefiniowanych taktyk. Niektóre z nich już zostały opisane w ramach różnych postów na tym blogu, ale jedno miejsce powinno być.

Mapy z podstawki

W podstawowej wersji Battlefield 4 mamy bardzo duży zestaw różnorakich map i te bierzemy na tapetę jako pierwsze:

Oblężenie Szanghaju

    Oblężenie Szanghaju, przed zburzeniem wieżowca z pkt C
    • rodzaj: mapa miejska, lato, środek dnia, wybrzeże
    • pojazdy: czołgi, wozy bojowe, helikoptery, łodzie
    • teren: korytarze, windy w wielu budynkach, przejścia pomiędzy/w budynkach, przejścia podziemne, dachy, dostęp do morza, rzeka, most
    • levolution - wieżowiec na środku ulega zawaleniu (C), możliwość zawalenia ulicy/stropu do przejścia podziemnego (B, wystarczą miny przeciw pancerne/SLAMy)
    • taktyki: A/B, samo C,  D/E - te grupy są w znacznym oddaleniu od siebie, więc nie ma co się rozdrabniać
    Oblężenie Szanghaju, po zburzeniu wieżowca, pkt C zostaje w ruinach

    Kurort Hajnan

    Kurort Hajnan
    • rodzaj: mapa - wybrzeże, lato, środek dnia
    • pojazdy: łodzie, śmigłowce, samoloty, bojowe wozy piechoty, samochody terenowe
    • teren: hotel w punkcie C (wieżowiec, flaga jest w holu na parterze), otoczony palmami, kanałami, z malowniczym wrakiem statku (D), bungalowami na palach (E) oraz budynkami (A) i (B), są i korty tenisowe. W hotelu działają windy, można dostać się na pierwsze piętro oraz na dach.
    • levolution: można zawalić wieżowiec (C) tworząc malownicze ruiny. Parter zostaje pogrzebany pod ruinami, ale dostęp do flagi jest
    • taktyki: skupić się na utrzymaniu A+B lub D+E. Atak na C - opcjonalny, gdy nikt nam nie kręci się przy naszych punktach. C jest oblegany zawsze (walki na parterze hotelu, przed i za hotelem potrafią być bardzo krwawe). Moją ulubioną taktyką jest zaminowanie łodzi na E oraz nabrzeża na A.

    Fabryka 311

    Fabryka 311
    • rodzaj: leśna, lato, środek dnia
    • pojazdy: czołgi, wozy bojowe, quady, śmigłowce
    • teren: centralny kompleks fabryczny (C, D) łączy podziemny korytarz, dalej w kierunku wschodnim jest stacja kolejowa (E) poprzedzona składowiskiem czołgów T-55 (tych generalnie jest dużo wokół całej fabryki). W punkcie B mamy koszary (3 budynki), w głębi lasu - podziemny schron (A). Daleko na wschód - punkt F.
    • levolution: detonacja ładunków (laptopy) na punkcie D spowoduje zawalenie się komina między budynkami. Z ciekawostek - w wagonach (E) można zamykać drzwi, a w prasy (D) uruchomić.
    • taktyki: zajęcie A lub F w razie możliwości, ale prawdziwie cenne jest trzymanie trójki B-D-C lub E-C-D. Niestety,  C-D to rzeźnia jest. Warto minować drogi E-D lub C-B albo ogólnie wjazd do B lub bramę (TIR) na drodze C-B (SLAMy). Droga przez las (RU do F) jest często gęsto używana do ataku bokiem, więc miny i kaaaaboooom!!
    • Acha - nasza ulubiona mapa z podstawki obok Golmund.

    Zapora na Mekongu


    Zapora na Mekongu
    • rodzaj: wybrzeże, lato, środek dnia
    • pojazdy: łodzie, samoloty, śmigłowce, wozy bojowe, czołgi i pojazdy transportowe
    • teren: bardzo rozległa mapa, poza wyspą na C, wszystkie pozostałe cele dostępne są wzdłuż drogi. Koszary (E), Na D, są dosyć wysokie budynki w których są m.in. urządzenia do "rezonansu" (?), hol, wejścia na dach. Podobnie z B - choć tam to raczej mamy do czynienia z halą fabryczną. A to znów grupa trzech budynków (biura), a w pobliżu jest przystań.
    • levolution: można rozwalić tamę! Ale ja nie widziałem jeszcze
    • taktyki: cele są dosyć daleko od siebie, więc jeśli nie mamy pojazdów, to z buta da się opanować jedynie cele B i D. Środkową wyspę można zostawić reszcie, podobnie jak A i E. Oczywiście, gdy cele B i D są zabezpieczone - wycieczka na A i E jest jak najbardziej pożądana! Warto zaminować drogę z przodu i z tyłu linii B-D oraz dojazdy do B (od A) oraz do D (z E).
    • Mapa idealna, gdy trzeba poćwiczyć łodzie szturmowe - są morderczo skuteczne. Wtedy - punkt C jest nasz.

    Strefa powodziowa

    Strefa powodziowa
    • rodzaj: miejska, lato, dużo wody, środek dnia
    • pojazdy: wozy bojowe piechoty, śmigłowce, potem łodzie i skutery wodne
    • teren: osiedle mieszkaniowe, ulice częściowo zalane. W punkcie E - park, w D - stacja benzynowa - za autostradą są bloki z punktem C (na dachach). W budynkach - plątanina korytarzy, przejść, klatek schodowych. Flaga B przy kanale (w okolicy trochę rusztowań, można po nich wejść na dachy bloków). Parkingowiec, na jego szczycie flaga A.
    • levolution: wysadzenie tamy przy punkcie B zalewa okolicę do pierwszego piętra
    • taktyki: nie lubimy tej mapy. Piechociarska rzeźnia wyklucza praktycznie punkt C, więc skupić się można na D-E lub B i A (chociaż desperaci mogą C i B). Minować (szczególnie po zalaniu osiedla) podjazd do stacji benzynowej D oraz drogi na B.

    Wroga transmisja

    Wroga transmisja
    • rodzaj: otwarta przestrzeń, wzgórza, lato, środek dnia
    • pojazdy: czołgi, wozy bojowe piechoty, quady, śmigłowce
    • teren: baraki budowlańców na punkcie A, szkielet (fundamenty) budynku B, garaże D oraz bardziej zaawansowana budowa (trzy budynki, baraki) na E. Natomiast pod talerzem anteny jest punkt C.
    • levolution: można zawalić dźwigary przy B i E, przez co talerz opada na C.
    • taktyki: fajna mapa! Idealne do trzymania są pary A-B oraz C-E. Punkt D - opcjonalny. Zaminować jak się da podejścia do B (od strony drogi D oraz od strony polnej drogi z C). Ponadto, oba dojazdy do punktu E (praktycznie przy fladze) od strony drogi CH oraz spod talerza punktu C. Upierdliwi są snajperzy, którzy włażą na filary przy B i E. Uwaga na kamperów na krawędzi talerza nad C oraz w załomach konstrukcji talerza (gdy ten się zawali). Ponadto, na talerzu i przy D respawnują się śmigłowce.  

    Sztorm na Paracelach

    Sztorm na Paracelach
    • rodzaj: morska, lato, środek dnia
    • pojazdy: łodzie, skutery wodne, śmigłowce i chyba samoloty, aczkolwiek nie pamiętam
    • teren: tonący lotniskowiec E (ma przejścia pod pokładem), budynki na wyspach C i D oraz największa wyspa na mapie A (port) oraz koszary (B).
    • levolution: mapę okazjonalnie nawiedza sztorm! Wszystko ciemnieje, zacina deszczem - rewelacja!
    • taktyki: będąc w posiadaniu łodzi można trzymać C-D, a z buta - A oraz B. Tankowiec można zostawić reszcie. Co warto zaminować - to wszelkie podmościa (przy D i C - na drodze łączącej oba punkty) - zawsze znajdzie się ktoś, kto tam wpłynie łodzią. Nabrzeże przy A również warto zaminować - gdy podpływa łódź do flagi, warto zostawić jej niespodziankę. Wkurzający są kamperzy na antenie (między A a B).

    O pierwszym brzasku

    O brzasku
    • rodzaj: miejska, wybrzeże, lato, dosyć ciemno - wstaje świt
    • pojazdy: czołgi, wozy bojowe, quady oraz śmigłowce. Są też łodzie, choć ich znaczenie jest marginalne (nie ma takich kanałów jak w Szanghaju)
    • teren: sklep z opuszczanymi żaluzjami anty-włamaniowymi (D), kolejny sklep (A), biurowiec (B) - są przejścia wewnątrz budynku. Ponadto - kompleks przeszklonych piętrowych biur (E) oraz flaga na moście po środku (C). Windami można wjechać na dach wieżowców (na pewno na skwerze pomiędzy E a C.
    • levolution: można rozkręcić dwie rury z gazem (w okolicach B oraz D) tak, aby spowodować eksplozję i zawalenie się mostu (C). Niestety, nie widziałem. 
    • taktyki: Warto zaminować wjazd na E (droga od B), okolice B (przy autobusie), również autobus przy A oraz mury przy D. Zawsze wjeżdżają tam. A jeśli chodzi o trzymanie punktów to pary E-D oraz B-C lub C-A lub pójść po bandzie i trzymać A-B-C. Uwaga też na most i podmost - miny!

    Operacja blokada

    Operacja Blokada
    • rodzaj: zimowa, jaskinie, środek dnia
    • pojazdy: brak
    • teren: pięc celów połączonych tunelami we wnętrzu gury. Można wyjść jednak na dwór (północna strona) i próbować takiej drogi. Ogólnie - rzeźnia.
    • levolution: zawalenie wieży na C.
    • taktyki: dżizas... ta mapa jest równie kretyńska jak Operacja Metro. Zajęcie E-D i utykamy na C. Tam zawsze będzie rzeźnia. Trzeba odpuścić i przebić się na zewnątrz w kierunku B i A. Walki w tunelach, wśród krat (btw, to więzienie jest) to bardzo mocne przeżycie :)

    Linia kolejowa Golmund

    Linia kolejowa Golmund
    • rodzaj: otwarta przestrzeń, wzgórza, lato, środek dnia
    • pojazdy: czołgi, śmigłowce, samoloty, wozy bojowe oraz pojazdy transportowe
    • teren: wioska (A, B, C), magazyny (F), lokomotywa (D), farma (G) oraz most (E).
    • levolution: rozwalenie komina przy F oraz ruchomy punkt D (to lokomotywa, można nią jeździć).
    • taktyki: szerokie przestrzenie na tej mapie są idealne na pancerną nawałę. Nasza ulubiona mapa. Warto trzymać A-B oraz C (bo jest blisko). Ewentualnie F-G (lub F-E- aczkolwiek, E "zawsze" jest za daleko). Pociąg (D) można zostawić maniakom. Warto zaminować okolice wjazdu między budynki na F, oczywiście drogi przy A, B oraz C.
    I narazie to by było na tyle. BF4 ma tak wiele map (z dodatków), że mapy z podstawki przy nich giną, ale ilekroć tam wracamy - zabawa jest przednia.

    Hooah!

    Komentarze

    Popularne posty z tego bloga

    Umarła Vita, niech żyje Vita!

    Fallout - jak to się zaczęło

    Zróbmy sobie grę