EvE Online - Poradnik dla początkujących, część 3
I pora na kolejną część poradnika - trochę późno, niestety życie poza-EvE mnie nie rozpieszcza i najzwyczajniej w świecie dopadł mnie natłok obowiązków. Od jakiegoś czasu na yt wisi trzecia część poradnika - tym razem jej zawartość będzie uzupełniona o informacje zawarte w niniejszym poście.
Poniższy film pokazuje zmagania w jednej z misji - pojawia się natłok wrogów i jak sobie z tym radzić.
Następnie, zdecydowałem się - już poza filmem - dokończyć całą ścieżkę misji "Cashflow for Capsuleers" (czyli podstawowe misje w ścieżce kariery Military) i podzielić się na samym końcu tym, co te misje przyniosły. Myślę, że wszystkie trzy części poradnika są wystarczające, by już w miarę sprawnie poruszać się po świecie EvE.
Po skończeniu całej dziesiątki misji - mój majątek na czysto wynosi 860 tyś ISK, dodatkowo mam sprzętu za ok 420tyś oraz nową fregatę klasy Tristan, wartą na rynku 457 tyś ISK. Póki co, nie chcę jej używać - wolę sprzedać, by mieć kasę na dodatkowe szkolenia. Celem jest maksymalizacja swoich działań!
Oraz to by sprawdzić, czy da się zrobić anomalkę rookie-shipem (to taka zajawka tego co będzie na kolejnym filmie, mam nadzieję ;)).
Rookie ship teraz wygląda tak - potrafi latać na zasięgu 13km, co pozwala na znaczną redukcję obrażeń, dodatkowo ma wystarczająco energii oraz zdolności naprawczych by przeżyć.
Lecąc po kolei (nowe, nie wymienione wcześniej na filmach):
Drugim przydatnym programem będzie program do optymalnego wyposażania statku. Kiedyś używałem programu EFT (EvE Fitting Tool), lecz ostatnio zagustowałem w programie Pyfa. Do ściągnięcia tutaj.
Przykładowo, wyżej pokazany "Obieżyświat", w pyfie wygląda tak. Możemy w nim symulować wyposażenia - bez inwestowania, by na samym końcu znaleźć sobie takie wyposażenie, które warto kupić.
Mam nadzieję, że poradnik komuś się przyda ;)
Fly safe!
Poniższy film pokazuje zmagania w jednej z misji - pojawia się natłok wrogów i jak sobie z tym radzić.
Następnie, zdecydowałem się - już poza filmem - dokończyć całą ścieżkę misji "Cashflow for Capsuleers" (czyli podstawowe misje w ścieżce kariery Military) i podzielić się na samym końcu tym, co te misje przyniosły. Myślę, że wszystkie trzy części poradnika są wystarczające, by już w miarę sprawnie poruszać się po świecie EvE.
Po skończeniu całej dziesiątki misji - mój majątek na czysto wynosi 860 tyś ISK, dodatkowo mam sprzętu za ok 420tyś oraz nową fregatę klasy Tristan, wartą na rynku 457 tyś ISK. Póki co, nie chcę jej używać - wolę sprzedać, by mieć kasę na dodatkowe szkolenia. Celem jest maksymalizacja swoich działań!
Oraz to by sprawdzić, czy da się zrobić anomalkę rookie-shipem (to taka zajawka tego co będzie na kolejnym filmie, mam nadzieję ;)).
Rookie ship teraz wygląda tak - potrafi latać na zasięgu 13km, co pozwala na znaczną redukcję obrażeń, dodatkowo ma wystarczająco energii oraz zdolności naprawczych by przeżyć.
Działania jakie należy podjąć, byśmy osiągnęli cel
Co jest ważne, to ścieżka rozwoju naszej postaci. Jako, że Bilbo Odkrywca to postać Gallente, a ja zdecydowałem się wycisnąć max z podstawowego, darmowego statku, stąd kluczowe będzie wykorzystywanie działek, naprawiania zbroi, a w przyszłości dron. Ustawiłem następującą ścieżkę szkoleń dla mojej postaci:Lecąc po kolei (nowe, nie wymienione wcześniej na filmach):
- cybernetics - potrzebne jest by użyć implantu (widoczny na filmie), który zwiększy jeden z atrybutów naszej postaci (i skróci trochę czas potrzebny na szkolenie tych szkoleń, które od tego atrybutu zależą). Wrzuciłem go głównie po to, by wykorzystać nagrodę w jednej z misji
- Energy Grid Upgrades - umiejętność która umożliwia stosowanie sprzętu związanego z zarządzeniem energią naszego statku (ja potrzebowałem na tzw. bateryjkę (Small Capacitor Battery) urządzenie, które zwiększy ilość energii w moim statku.
- Electronics Upgrades - zmniejsza wykorzystanie CPU statku, wymagane do instalacji urządzeń
- Weapon Upgrades - zmniejsza wykorzystanie CPU statku, wymagane do instalacji działek
- Capacitor Management - zwiększa ilość energii o 5% per poziom
Dodatkowo, w międzyczasie poczyniłem starania by nauczyć się nowych skilli:
- Hull Upgrades - by móc instalować urządzeń modyfikujących w jakiś sposób kadłub naszego statku (np. by uczynić go lżejszym, ale zwiększyć prędkość - np. Overdrive Injector)
- Drones - obsługa dron. Wymagane, by móc nauczyć się Light Drone Operation na poziom pierwszy - czyli zyskać możliwość obsługi dron bojowych klasy Hobgoblin I. A drona zwiększy nasz atak!
- cały zakres umiejętności zwiększających strzelanie (klasa Gunnery) czyli:
- Controlled Bursts - zużywamy mniej energii na strzelanie
- Motion Prediction - szybciej obracamy działkami
- Rapid Firing - szybciej strzelamy
- Sharpshooter - zwiększamy optimal działek
W/w umiejętności będę się uczył tak, by mieć poziomy 3 na każdej.
Oczywiście, w samej grze umiejętności i sprzętu jest tak dużo, że głowa mała (i boli ;)). By sobie to ułatwić, polecam zapoznać się, zainstalować i nauczyć używać dwóch poniższych programów:
EvEMon - program do podglądu ścieżki szkoleniowej, szkoleń, przedmiotów, ich atrybutów i wymaganych szkoleń oraz ustawiania ścieżki szkoleniowej do wykonania - nawet na "lata". Do ściągnięcia tutaj. Przykładowy widok - co jest wymagane, by wyszkolić umiejętność Surgical Strike - wraz z opisem ile zajmie szkolenie na dany level, co daje ta umiejętność oraz jakie jeszcze szkolenia z klasy Gunnery możemy się nauczyć :)
Drugim przydatnym programem będzie program do optymalnego wyposażania statku. Kiedyś używałem programu EFT (EvE Fitting Tool), lecz ostatnio zagustowałem w programie Pyfa. Do ściągnięcia tutaj.
Przykładowo, wyżej pokazany "Obieżyświat", w pyfie wygląda tak. Możemy w nim symulować wyposażenia - bez inwestowania, by na samym końcu znaleźć sobie takie wyposażenie, które warto kupić.
Mam nadzieję, że poradnik komuś się przyda ;)
Fly safe!
Eve Online to cios dla wszystkich, którzy mają problem z przyswajaniem informacji. To chyba najmniej czytelna i jasna gra, z jaką miałem do czynienia. Dlatego ją lubię, bo gracze reprezentują wyższy poziom intelektualny.
OdpowiedzUsuń