Imperial Guard: taka tam historia (fluff!)

Viridia - planeta o klimacie umiarkowanym, mocno zalesiona. Kontynenty ponad 60% powierzchni planety, w dużej przewadze terenów górskich oraz morenowych (w obszarach przybrzeżnych). Specyficzny układ prądów morskich, zachmurzenia, rotacji planety, braku dużego księżyca oraz samej pozycji planety od swego słońca, powoduje, że rozkład temperatur jest w miarę stabilny (brak wydzielonych pór roku) - temperatury umiarkowane ciepłe (z przewagą gorąca na półkuli północnej w okolicach zwrotnika), do temperatur bardzo niskich - biegun południowy. Wilgotność powietrza - wysoka. Ostatnia epoka lodowcowa miała miejsce 0,5 mln lat temu.
Ze względu na faunę (drapieżne duże gady, duże ssaki) oraz początkowo korzystnej wegetacji roślin, nie nadaje się na glob rolniczy. Próby uprawy roślin spoza planety, na przestrzeniach otwartych, nie powiodły się (wegetacja flory naturalnej jest zbyt agresywna - nie poddaje się karczowaniu , zagłusza uprawy). Klimat planetarny nie sprzyja również urbanizacji oraz industrializacji planety na szeroką skalę. Niemniej , ze względu na bogate złoża rzadkich pierwiastków - stanowi ważny element w gospodarce Imperium. Pierwiastki pozyskuje się kopalniach (podobny do ziemskich odkrywkowych kopalń złota) , na terenach leśnych w okolicach równika planety, głównie dzięki pracy rąk tysięcy górników. Duża wilgotność oraz błoto nie pozwalają na efektywne wykorzystanie maszyn - mieszkańcy planety udomowili kilkanaście gatunków lokalnej fauny (głównie dla celów transportowych i pod siodło).
Status: death world.
Populacja planety: 100 mln mieszkańców (górnicy, wojsko, administracja)
Osadnictwo: miasta/twierdze ulokowane w pobliżu kopalń . Wysokie cerambetowe mury bronią dostępu do siedzib ludzkich. Nasycenie technologią - wysokie, lecz w wyniku wysokiej wilgotności stosuje się jedynie sprzęt i materiały mogące sprostać niekorzystnym warunkom.
Gwardia imperialna: 500 tyś żołnierzy (włącznie z kontyngentem pozaplanetarnym). Możliwość powołania pod broń całej ok. 10% populacji planety (dzięki służbie poborowej oraz okresowe ćwiczenia).
Sprzęt górniczy działa na zasadzie drążenia wiązką laserową, może być w razie potrzeby skalibrowany do walki.
Stały regiment - zadania: ochrona miast i kopalń przed fauną oraz portów kosmicznych. W terenach zurbanizowanych, Gwardia ma możliwość wykorzystania ciężkiego sprzętu, niestety, w terenach leśnych lepiej sprawdzają się zwierzęta transportowe (gady i ssaki) oraz lekkie odmiany czołgów (głównie kołowe transportery opancerzone - dzięki zastosowaniu dużych, balonowych kół, możliwe jest efektywne poruszanie się po terenach podmokłych i bagiennych).
8th Viridian "Swamp Dragons"
Cechą charakterystyczną tej jednostki jest wykorzystanie miejscowej fauny - oddziały kawalerii na leśnych biegaczach (duży, dwunożny ssak drapieżny, który został udomowiony przez człowieka jako zwierzę do jazdy wierzchem) oraz oddziały sentineli na stegozoidach (klasyczny walker nie sprawdzał się w terenie podmokłym). Stegozoid to stałocieplny (!!) gad, pokryty dużym pancerzem kostnym, przypomina ziemskiego gada stegozaurusa, lecz jest od niego mniejszy. Zwierze wszystkożerne, posiada mocny dziób, którym potrafi rozszarpać ofiarę oraz przecinać nawet grube gałęzie drzew. Wbrew swej budowie jest dosyć zwinny i szybki (jak afrykański nosorożec). Inteligencja na poziomie ziemskiego konia). Występują odmiany posiadające zdolność mimikry, konkretnie - barwnik w skórze zwierzęcia jest fotoaktywny.
Nierzadko, wykorzystywane są olbrzymie gady - stegozaury , które dzięki platformie zamocowanej na grzbiecie mogą pełnić rolę transportową (niestety, są dość powolne, więc rolę szybkiego transportera piechoty wykluczono - tę pełni Chimera mk.4 ) lub być platformą dla altylerii (głównie moździerzy, dział laserowych bądź plazmowych).
Chimera mk.4 - statystyki czołgu Chimera. Różnica polega na wykorzystaniu 4 olbrzymich kół balonowych (w osłonie) zamiast gąsienic, co pozwala na skuteczniejsze poruszanie się w terenie podmokłym.
Chimera mk.5 - 6cio kołowa odmiana wozu Chimera mk.4
TOE (Table of Organization and Equipment):
Pojedyncza grupa operacyjna (bądź grupa wydzielona), regiment, ma zazwyczaj (zależnie od wykonywanych zadań) następującą strukturę:
  1. HQ - mobilne centrum dowodzenia, transport Chimera Mk.4
  2. Fast Attack - oddział kawalerii
  3. Fast Attack - szwadron sentineli (broń ciężka)
  4. Fast Attack - wóz oczyszczający Hellhound (na bazie Chimery mk.4 )
  5. Heavy Support - lekka artyleria przeciw lotnicza Hydra Mk.4 (na bazie Chimery mk.4)
  6. Heavy Support - ciężki moździerz (na bazie Chimery mk. 5 lub z użyciem Stegozaura)
  7. Heavy Support - ciężki bateria rakietowa (na bazie Chimery mk. 5 lub z użyciem Stegozaura)
  8. Troops - pluton piechoty, podzielony na 2-3 poddodziały, broń ręczna i ciężka, transport Chimera mk.4
  9. Troops - 2 oddziały weteranów, broń ręczna, wysoka zdolność działań w terenach ciężkich, zdolność adaptacji, bronie specjalne, ciężka. Transport - Chimera mk.4
  10. Troops - w sytuacjach specjalnych, grupa operacyjna wykorzystuje oddziały karne, głównie do zadań niebezpiecznych (infiltracja, obrona)
Wyposażenie:
Mundury
- mundur - kamuflaż leśny, tzw. flecktarn` - zieleń wpadająca w szaro-niebieski, upstrzona plamami w kolorze piasku oraz jaśniejszymi plamkami (symulacja promieni słońca przenikająca przez listowie).
- kamizelka ochronna - ciemny brąz, bez kamuflarzu.
- mundury i kamizelki oddziałów specjalnych (weteranów) wyposażone są w kamuflaż adaptatywny (zmiennobarwny).-
Ochrona głowy
- hełm piechoty mk.8, zakryty osłoną kontrastową (kolor pomarańczowy - wspomaga rozróżnianie kształtów wśród obiektów zielonych), opcjonalnie wizjer (celownik optyczny, oznaczanie celów ), pozwala na filtrację powietrza (jednak bez klimatyzacji). Pokrycie: powierzchnia bezrelfeksyjna, ciemny brąz.
-Hełm kawalerii - mk. 9, ochrona szczęki, bez osłony twarzy i filtracji powietrza. Wyposażony w celownik optyczny, oznaczanie celów oraz wyświetlanie map terenów). Pokrycie: powierzchnia bezrelfeksyjna, ciemny brąz.
- hełm operatorów broni ciężkiej i pojazdów - mk. 10, modyfikacja mk.9 pozwala na sprzężenie z celownikiem broni ciężkiej/pokładowej. Pokrycie: powierzchnia bezrelfeksyjna,
- hełm oddziałów specjalnych - mk. 12 - wyposażony w pełną osłonę kontrastową oraz powierzchnię z kamuflażem adaptatywnym. Klimatyzowany. Celownik optyczny, identyfikacja celów oraz wyświetlanie map.
- hełm oddziałow specjalnych - mk.11 - w pełni zamknięty, wzmocniona ochrona twarzy, klimatyzacja. Osłona kontrastowa oczu, wspomaganie: celownik optyczny, identyfikacja celów. Pokrycie: kamuflarz adaptatywny. Wersja mk. 13 tego hełmu posiada wzmocnienia kompozytowe o podwyższonej trwałości i odporności na penetrację - wykorzystywane przez siły specjalne (elitarne - szturmowe) w misjach pozaplanetarnych.
Łączność - standardowe jednostki komunikacyjne, zasilane ogniwami odnawialnymi (na bazie baterii do lasgunów). Obsługiwane przez jedną osobę (zastępca dowódcy oddziału). Standardowe wyposażenie każdego z oddziałów.
Broń ręczna
- karabin laserowy - szturmowy, bez możliwości podczepienia bagnetu ( (lasgun Mk.5, Rapid Fire 2)
- karabinki laserowe, szybkostrzelne (lasgun Mk.10, Assault 2) - używany tylko w jednostkach weteranów
- standardowe wyposażenie dla oficerów, wg zbrojowni imperialnej
Broń ciężka i specjalna:
- broń topnikowa
- miotacze ognia
- ręczne wyrzutnie rakiet
- działa laserowe
- ciężkie, automatyczne karabiny laserowe, podkalibrowe, z ciężkim rdzeniem penetrującym
Niezależnie od rodzaju, broń występuje w kolorach fabrycznych (elementy metalowe oksydowane na czarno, obudowa - kompozyt, ciemnoszary).
Transport, pojazdy.
Kamuflaż pojazdów - leśny, tzw. tygrys - pionowe ciemne (brąz, czerń) pasy na zielonym tle (z plamkami jasnymi). Symuluje cień pni drzew rzucany na listowie.
Elementem opcjonalnym pojazdów jest wykorzystanie sieci kamuflujących. Gady Viridii w większości posiadaja zdolność fotoadaptacji skóry (mimikra, zmienne kolory skóry).
Bronią główną lub drugorzędną każdego z pojazdów (poza artylerią) są miotacze ognia. Poza wartością bojową - pełnią one role czysto użytkowe - oczyszczanie ogniem trasy przejazdu.
Wstąp do Gwardii Imperialnej!
"Walcz na chwałę Imperatora!
Dzielne jednostki Gwardii bronią mieszkańców Imperium Człowieka przed niebezpieczeństwem. Bądź jednym z nich! Zostań zawodowym żołnierzem. Dla najlepszych i najbardziej lojalnych droga do elitarnych oddziałów stoi otworem!"
(ustęp z oficjalnej ulotki rozdawanej rekrutom)
"Chuja tam dobry…"
(pozdrowienieviridiańskiego dnia przez sierżanta 3 regimentu szturmowego "Zielone Diabły")

Komentarze

  1. ale oszo chozi?
    Nowa zabawka w domu, znów zwrot zainteresowań? Czy jest to opis figurek jakie malujesz? Bo jeśli chodzi o figurki to przypomina mi się powiedzenie "krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje" - opisy bogate i ciekawe, owszem ale makiety z figurkami ani widu ani słychu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadna tam nowa zabawka. To fabularny opis armii którą robię i maluję!!! Dzięki temu, nie odmieni mi się w trakcie malowania (jak wcześniej bywało). Może jedynie małe zmiany - zamiast 3 dinosków, będą 2 i oryginalny, warhammerowski sentinel. Będą też czołgi gąsienicowe (a na pewno jeden).

    W weekend, bardzo efektywnie w sensie figurek spędziłem czas. Pomalowałem (włącznie z wykończeniem) mundury i kamizelki na 22 gwardzistach.

    Więc żadna tam krowa, łosiu! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra, dobra, pokaż makietę z postaciami to pogadamy. W sieci krąży fama, że żadnej gry nie kończysz i każdą rzucasz w połowie - zobaczymy jak będzie z tymi figurkami.
    A czołgi chętnie bym zobaczył na baloniastych kołach, proszę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Umarła Vita, niech żyje Vita!

Fallout - jak to się zaczęło

Zróbmy sobie grę