W poszukiwaniu najlepszej spluwy. Tryb Dominacja w BF4

W sobotni wieczór graliśmy w 3/4 DADS i ja to głównie doświadczałem wyjść z sesji, zwisów BF4 i jak już grałem, to dostawałem ostro po dupie. A uparłem się by dociągnąć snajpera do limitu (tak, tego z karabinkiem Type95) i było słabo. K/D praktycznie nie istniało. Ale frustracja powoli ustępowała za każdym razem, gdy scorowałem killa. Pociągnęliśmy grę aż do po pierwszej w nocy i ogólnie - było fajnie (mimo smutnej serii 9 meczy przegranych i jednego wygranego ;-))

Przeglądnąłem sobie swoje statystyki - top weapons i stwierdziłem, że kilka broni rządziło bardziej niż inne. Oczywiście rządzi MTAR-21 z prawie 700 killami i statsem 0,7 kill/minute, ale ostatnio mi nie podchodzi. No i też chęć zmiany, stąd kombinowania z Type95 i Famasem. Oglądając statsy, przyuważyłem, że kiedyś też próbowałem SAR-21 i choć krótko, było bardzo treściwie (0,85 k/m), a z karabinków ACE-21 CQB ze statsem ponad 1 k/m! (ale ten używany był ledwie 4 minuty, gdy SAR-21 ponad półtorej godziny, a MTAR...19h). Muszę je oba potestować długo, by odblokować dodatki i zobaczyć czy wysoki stats się utrzyma (zakładam wpływ na k/d, gdyż często gęsto ginę w czasie wymiany ognia ;)). Taki jest plan. Zobaczymy dziś.

*

 Jak to zwykle bywa, chęci są większe niż możliwości. To znaczy - tak, niedzielną nocą grało się i to zdrowo, aczkolwiek pierwsze gry na ciężkim serwerze, gdzie wytarcie nami podłogi to eufemizm na "trochę słabo mi szło". Wyniki typu 1:15 anyone? Duże podboje są ciężkie, by nową broń (bez dodatków) ogarniać, ale mimo tego parłem do przodu. Potem po zmianie serwera było lepiej, ba, nawet rozpoczęliśmy planowe wygrywanie meczu za meczem.

Tak sobie pomyślałem, że mapy w trybach Dominacji są idealnym poligonem by daną broń rozwinąć. Bo zachodzę w głowę, czemu kiedyś mogłem grać na celownikach 1x, a teraz mi nie idzie i bez ACOGa (3x, 4x) nie idzie? Czyżbym tak się w KZS przyzwyczaił?

*

Póki co jednak, przyznam że Taktyka 2 Punktów działa coraz lepiej. Czasem nawet aż tak, że trzeba natarcie na inne punkty wykonać, by całą mapę pod naszą kontrolą zagarnąć i wtedy punkciory lecą, jak woda z kranu ;). W zasadzie, to powinno nazwać się ją Taktyką 2+1 Punktów.

Tryb Dominacja. Mapy (większość)

W poniedziałek nie miałem zbyt dużo czasu, ot jakieś półgodziny więc zdecydowałem się na krótki meczyk lub dwa w trybie Dominacji. W sumie wyszły z tego cztery. Z wyznaczonego drogą analizy ACE 21 CQG nic nie wyszło, tragedia ciężka i nietrafianie. Kombinowałem i wykombinowałem, by spróbować wersję o cięższym kalibrze, ACE 52 CQB. Tu powoli zaczęło iść. Pojawiły się wreszcie pierwsze kille. Czyżby najmocniejszy karabinek w swej klasie pokazał zęby? Dość, że po kilkudziesięciu minutach uskuteczniałem trafianie (konkretnie w 4tym meczu wreszcie miałem przewagę killi (16) nad zgonami (13). Choć kopał jak narowisty koń, to ma grubo ponad 0,8 k/m.

Dominacja to fajny tryb. Lubię go, bo to okazja by pograć w stylu Killzone czy CODa. Ot, bieganie pomiędzy trzema celami i wyrzynka piechoty. Często tymi trybami testuję nowe mapy. Choć akurat wtedy wzięło mnie na retrospekcję i mapy z podstawki.

Przy okazji szukania mapki do operacji "szafka" znalazłem zestaw mapek, które ktoś pracowicie opisał (!) Postanowiłem je "pożyczyć". Oczywiście Operation Locker (Blokada) nie było wśród nich.

Dominacja, mapa O brzasku

O brzasku

Na mapie tej pamiętam odkryłem jak bardzo dobrym karabinkiem jest AKU-12. Tak było jeszcze za czasów PS3. Potem jak odkryłem MTAR'a, poniechałem tego karabinka. Nie wiem jak poradziłbym sobie nim teraz... muszę sprawdzić w najbliższym czasie. [teraz gdy to piszę, to stwierdzam, że ogarnianie broni (na nowo) powinienem zacząć jak kiedyś, od podstaw, a nie rzucać się na ciężkie w użyciu bronie bez dodatków]. A AKU-12 to porządna stabilność i celność. Hmm... zobaczymy.


Mapa Strefa zalewowa

Strefa zalewowa

Mapka miejska, i o ile pamiętam - tu nie ma okresowego zalewania. Raj dla szotgunowców. QBS anyone? Ascheron? Jednym ze szczególnych wspomnień związanych z tą mapą jest dramatyczna walka o punkt A - ale za cholerę nie pamiętam jakim karabinkiem wtedy grałem, a jedyne co mi się kojarzy to pistolet do rozwiązywania kwestii ostatecznych. P226 ;)

Kurort Hajnan

Kurort Hajnan

Nadmorska mapa, w hotelu, który tym razem nie ulega destrukcji. Pamiętam, że kiedyś grałem z paroma mrukami z HLEB'a. Wariacja celów, w stosunku do podboju. I fajnie. Do treningu w sam raz!

Tama na Mekongu

Tama na Mekongu

Taaaak, kompleks biurowy to arena ciężkich walk i w podboju.  Dziś wspierałem chłopaków walczących (na podboju) jako dowódca (na tablecie) i mimo wszelkich starań... nie wygraliśmy, ale widziałem, że było bardzo ciężko. Chłopaki mówili, że z ich perspektywy była to mega rzeźnia. Z mojej - cóż, przegraliśmy, ale od pewnego momentu zespoły bardzo mocno współpracowały, więc przegraliśmy honorowo, niewielką przewagą punktów, wyrównując wynik, bo początkowo mieliśmy stratę ponad 200 pkt! Niżej podpisany nakosił punktów (jako dowódca), że znalazł się na 6 pozycji na 33 graczy! ^_^

A w Dominacji? Cóż... w poniedziałek, w czasie testów ACE 52 CQB wreszcie zaczęło iść... bardzo dobrze! To tu k/d było wreszcie większe od 1, no i 16 truposzków padło od kul 7,68mm kaliber NATO :) Swoją drogą, Izraelska wersja Galila czyli ACE w dwóch odmianach niby tak podobna do kałacha, a jednak tak... niestabilna. Teraz sobie rozmyślam i zastanawiam się, jakby tu grało się na AKU-12?

Wroga transmisja

Wroga transmisja

Mapy Dominacji na Wrogiej Transmisji nie grałem, więc się nie wypowiem. Ale zestaw budynków koło talerza i w podboju jest ciekawy. Hmmm... zastanawiam się, bo w tamie na Mekongu otoczenie było TROCHĘ inne niż w podboju (TIR na parkingu, jakieś kontenery i paczki, których normalnie nie ma!). Czy tu też jest inaczej? Trzeba sprawdzić!

Irytujący Sznaghaj
Szturm Szanghaju czy jak się ta mapa nazywa. Jest równie irytująca w dominacji co i w podboju! A może coś mi się pochrzaniło? W każdym razie kompleks handlowy w tej części mapy nie podoba mi się.

Fabryka 311

Fabryka 311

Tak! Ta mapa jest legendarna w obu trybach. Aczkolwiek flaga B umieszczona na... czołgach jest kretyństwem (IMHO powinna być na peronie, który tu jest na krawędzi mapy, ale trudno. W każdym razie, mapa jest bardzo przyjemną do wyrzynki :)

*

Wiem, brakuje paru mapek do podstawki, ale jest już późno (no i ich nie mam), więc ich nie będzie ;) Może kiedyś. Swoją drogą, jak tak patrzę na mapę fabryki, to zastanawiam się...

WHO THE FUCK IS JENNY???

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Martwa przestrzeń...

Umarła Vita, niech żyje Vita!

Civilization 5 - Zwycięstwo poprzez dominację